Winkelwagen Geen producten

Blog

NoseTubes Blog
Tips bij het gebruik van de NoseTubes, Gast Blog berichten en gebruikerservaringen.


Op ons blog schrijven we geregeld nieuwe berichten over het gebruik van de NoseTubes, zoals: Tips bij gebruik, Gebruikerservaringen en Nieuws over de NoseTubes.
Bovendien is het ook mogelijk om een gast blog te schrijven!
Heeft u de NoseTubes geprobeerd en wilt u deze ervaring graag met ons delen door middel van een blog? Dat kan!
Neem contact met ons op via de contact pagina en stuur ons een concept van uw blogbericht.

 

NoseTubes ervaringen van een Apneu patiƫnt

  MDS B.V.     08/03/2016     Reacties (0)

NoseTubes ervaringen van een Apneu patiënt “Mijn eerste reactie was: “dat wordt niks, 2 stukjes plastic zouden hetzelfde resultaat kunnen bereiken als een Weinmann Somno Comfort van 2000 euro.”   Nacht 1: de tubes ingebracht en direct een goed gevoel. Prettig door de neus kunnen ademhalen. Om half vier wakker, de rechtertube is uit de neus gevallen, niet terug te vinden. Verder goed geslapen.   Nacht 2: van 00.30 uur tot 05.30 uur met tubes geslapen. Te vroeg de tubes verwijderd, daarna volgens mijn vrouw wel gesnurkt.   Nacht 3: van 01.00 uur tot 07.30 uur prima geslapen. Wel een droge mond. Echter, beide tubes liggen tussen de lakens, geen idee wanneer ze uit de neus zijn gevallen.   Nacht 4: van 00.30 uur tot 07.30 uur goed geslapen. Om 05.30 uur merkte ik dat de rechtertube er weer uit was gevallen.   Voorlopige conclusies:   1) Het inbrengen van de tubes gaat prima. De maatvoering is belangrijk. Ik denk dat ik een medium en een large had moeten gebruiken. 2) De ingebrachte tubes geven een "ruim neusgevoel", beslist niet onaangenaam. 3) Alle uren dat ik met de tubes heb geslapen heeft mijn vrouw mij niet horen snurken. Dat is echter nog geen bewijs dat de tubes werken. Ze is op geen enkel "tubemoment" wakker geweest. 4) Het brakke gevoel dat ik voor het in gebruik nemen van de CPAP had is niet teruggekeerd. Wellicht is deze testperiode daar te kort voor. 5) grote vraag is natuurlijk: kun je met deze tubes apneu voorkomen? Dat is alleen vast te stellen met een slaaponderzoek. (Polysomnografie)” Toelichting MDS: Het is uiterst belangrijk om een juiste maat NoseTubes te gebruiken. Door de starterkit te gebruiken kunt u zelf ervaren met welke maat NoseTubes u de beste resultaten behaald.  

Lees meer

Wil je beter slapen? Volgens deze professor kun je beter geen smartphone gebruiken

  numrush.nl     17/11/2015     Reacties (0)

P rofessor Paul Gringras van het Evelina Children’s Hospital in London laat aan BBC News weten dat elektronicafabrikanten van bijvoorbeeld smartphones, tablets en e-readers ervoor moeten zorgen dat de apparaten een speciale functie krijgen die ervoor zorgt dat mensen niet uit hun slaap worden gehouden. In een onderzoek dat hij deed naar de werking van het licht dat onze gadgets uitstralen, bleek dat onze gadgets steeds groter zijn, meer contrast tussen donker en licht tonen en steeds feller en blauwer licht uitstralen. Als het donker wordt produceert het lichaam het slaaphormoon genaamd Melatonine, dat ons helpt om in te slaap te vallen. Bepaald groen en blauw licht beïnvloed dit systeem en zorgt er echter voor dat het tot een uur langer kan duren voordat we in slaap vallen. Er zijn al verschillende ‘slaap-apps’ die het blauwe en groene licht dat de gadgets uitstralen verminderden, maar Gringras vindt dat bedrijven meer verantwoordelijkheid moeten nemen en bijvoorbeeld een speciale slaapfunctie moeten introduceren. Deze speciale slaapfunctie zou dan automatisch het blauwe en groene licht in de avonduren moeten verminderen.

Lees meer

Wat gebeurt er met je lichaam als je te weinig slaapt?

  nieuwsblad.be     17/11/2015     Reacties (0)

Mensen die lijden aan een chronisch slaaptekort lopen meer risico op hormonale schommelingen en aandoeningen zoals diabetes, hoge bloeddruk of hartproblemen. In extreme gevallen kun je door de gevolgen ervan zelfs sterven. Terwijl het gebied van de slaap veel experten nog voor vraagtekens stelt, is wel geweten dat een gebrek aan slaap niet goed is. Maar wat gebeurt concreet met je lichaam als je te weinig slaapt? TED, de non-profitorganisatie die boeiende ideeën wil verspreiden, legt het uit in een filmpje gemaakt met de hulp van de Amerikaanse neurowetenschapper Claudia Aguirre.   In dit TED-filmpje wordt gewezen op de gevolgen die een gebrek aan slaap kunnen hebben voor onze gezondheid en die zijn heel divers. Die problematiek wordt bovendien groter, want uit cijfers blijkt dat steeds meer mensen met een slaaptekort te kampen hebben. Zo zou ongeveer de helft van de Belgen moe wakker worden. En dat heeft grote gevolgen voor ons humeur, concentratievermogen en geheugen. Studies tonen aan dat chronisch minder dan zes uur slapen ook grote gevolgen kan hebben voor het hart en je 4,5 keer meer kans loopt op een hartaanval dan wie elke nacht zeven à acht uur slaapt. Maar hoe komt het dat een slaaptekort het risico op heel wat aandoeningen verhoogt? Wetenschappers denken dat het antwoord in de opeenstapeling van afvalstoffen in onze hersenen ligt. Terwijl we wakker zijn gebruiken onze cellen de energie die we in ons lichaam opgeslagen hebben. Die energie wordt afgebroken in allerlei bijproducten, onder andere adenosine. Het is de toename van die adenosine die ervoor zorgt dat we moe worden en zin krijgen om te slapen. De reden waarom bijvoorbeeld caffeïne helpt tegen vermoeidheid is omdat het de receptoren van adenosine blokkeert. Als we niet slapen en de afvalstoffen zich blijven ophopen in de hersenen raken die overspoeld en net dat zou ervoor zorgen dat we met al die nefaste gevolgen af te rekenen krijgen. Eenmaal we...

Lees meer

8 uur slaap zorgt voor gezonder hart

  metrotime.be     17/11/2015     Reacties (0)

Ben je ’s morgens nog steeds moe wanneer je moet opstaan? Dan heb je waarschijnlijk enkele uurtjes te weinig slaap gehad. En dit tekort is slechter voor de gezondheid dan we eerst dachten.  Een nieuw onderzoek dat werd voorgelegd bij de American Heart Assiciation Scientific Sessions heeft aangetoond dat het minimum aantal uren slaap 8 uur of meer bedraagt. Voorgaande onderzoeken spraken steeds van 7 uur, maar dit onderzoek spreekt dit tegen. Het slaappatroon en de gezondheid van meer dan 9.700 proefpersonen werden bestudeerd. Op basis van hun slaapgewoonten werden de deelnemers verdeeld over drie groepen: minder dan 6 uur, 6 tot 7,9 uur en meer dan 8 uur. Hieruit concludeerden de onderzoekers dat de personen die 8 uur of meer in hun bed doorbrachten 2,7 keer meer kans hadden op een gezond hart. Bovendien had de groep die (meer dan) 8 uur sliep ook een lager BMI dan de mensen die 6 uur of minder in hun bed lagen. De meest opmerkelijke conclusie van dit onderzoek is dat niet een slaappatroon van 7 tot 8 uur de gezondheid ten goede komt, zoals eerder gedacht werd, maar exact 8 uur of meer. Dit betekent echter niet dat minder slaap automatisch leidt tot een slechter hart.

Lees meer

Wat als je elf dagen niet slaapt?

  hln.be     17/11/2015     Reacties (0)

We hebben allemaal wel al eens een nachtje 'doorgedaan', maar meestal halen we ons slaaptekort de volgende dag terug in. Maar wat zou er gebeuren mocht je elf dagen niet slapen? In 1965 nam Randy Garner de proef op de som: de resultaten waren verbluffend. De 17-jarige Randy besloot in 1965 om zo lang mogelijk wakker te blijven. Na 24 uur staken de eerste symptomen van slaaptekort al de kop op. Randy's concentratievermogen zwakte af en hij slaagde er niet meer in bepaalde voorwerpen op de tast te herkennen. Randy hield vol, maar zijn handelingen werden steeds meer ongecoördineerd. Zijn geheugen liet hem in de steek en na enkele dagen leed hij aan hallucinaties. Ook zijn humeur werd als maar slechter en op het einde was Randy volledig paranoïde. Na het experiment hernam Randy zijn slaappatroon en gelukkig hield hij er geen mentale of lichamelijke schade aan over. In sommige gevallen kan een langdurig slaaptekort leiden tot hormonale verschuivingen en in uitzonderlijke gevallen zelfs de dood. Slaaptekort wordt gelinkt aan diabetes en obesitas. De gemiddelde volwassene heeft 7 à 8 uur slaap nodig, een kind tot 10 uur. Volgens een Amerikaanse studie lijden 30 procent van de volwassen en 66 procent van de kinderen aan slaaptekort. Onderzoeken hebben aangetoond dat een slaappatroon met minder dan 6 uur slaap per nacht het risico op een beroerte met 4,5 keer doet toenemen.

Lees meer

NIEUW: de ChitoRhino neusdouche!

 

Alle bedragen zijn inclusief BTW Powered by CCV Shop webshop
Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze webwinkel te faciliteren, het inloggen op onze website te vergemakkelijken en uw instellingen en voorkeuren te onthouden.
U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten.